HELT NY ANALYSE
Få spændende indsigt i markedet for køkkener, hårde hvidevarer, trægulve, døre og vinduer, maling og havemaskiner.
Hjemmonitor© er en helt ny analyse, der er relevant for alle jer, der markedsfører og sælger større produkter til hjemmet. Analysen sætter fokus på alt det danske boligejere gør af store, markante ting i forhold til deres hjem og de produktanskaffelser, der følger i kølvandet. I får værdifuld indsigt i markedsdynamikken omkring flytning, renovering og vedligeholdelse samt forbrugernes kendskab, holdning og adfærd ift. jeres produkt og/eller forretning.
Hjemmonitor© fokuserer på 3 områder:
Hvor mange flytter og renoverer deres hjem i forbindelse med flytningen? Hvor mange renoverer deres eksisterende hjem? Og hvad er det for produkter, der indgår i renoveringen: Køkkener, hårde hvidevarer, gulve, døre, vinduer og/eller maling? Og nå ja, så tager vi også indkøb af havemaskiner med, når nu vi har fat i boligejerne og stiller dem spørgsmål ...
Hvilke(n) køkkener, hårde hvidevarer, gulve, døre, vinduer, maling og havemaskiner køber man? I hvilke byggemarkeder og butikker? Og hvordan ser kunderejsen ud: Hvor søger man inspiration og information, og hvilke vigtige influenter er der i processen og for produkt- og mærkebeslutningen (fx håndværkeren)?
Hvor mange kender de forskellige producenter og mærker inden for køkkener, hårde hvidevarer, gulve, døre, vinduer, maling og havemaskiner? Hvor mange kender de forskellige indkøbssteder, hvor man typisk køber produkterne (fx byggemarkeder, hårde hvidevare butikker/-kæder, farvehandlere og andre specialbutikker)? Og hvordan vurderer man de enkelte producenter/mærker og butikker/kæder i forhold til hinanden på pris, kvalitet og en række andre parametre?
Hjemmonitor© analysen gennemføres af Journeywise i samarbejde med Norstat, der stiller spørgsmål til ca. 1.400 boligejere (ejer- og andelsbolig) fra deres landsrepræsentative panel, som er Danmarks største med ca. 85.000 deltagere.
Den rigtig gode nyhed er, at I får meget data og mange indsigter til en brøkdel af den pris, I ellers skulle betale, hvis I gennemførte analysen alene, fordi der er mange virksomheder i forskellige brancher om at betale udgifterne til dataindsamling og rapportering.
Hjemmonitor© lanceres primo 2024 med fokus på kategorierne
køkken, hårde hvidevarer, trægulve, døre, vinduer, maling og havemaskiner
og derfor er den særlig relevant for
køkkenkæder/-butikker, byggemarkeder samt producenter/mærkeejere og specialbutikker inden for de nævnte produktkategorier.
Køkkenkæder og -butikker
Er I en "klassisk" køkkenkæde, et eksklusivt snedkerkøkken brand eller én af de "nyere, frække køkken-spillere" på markedet (fx IKEA inkl. hacks, Elgiganten og Power)? Så kan I få værdifuld, basal viden om køkkenmarkedet, indsigt i kunderejsen, når man skal have nyt køkken, viden om styrkeforholdet ift. konkurrenterne samt indsigt i, hvor stor en del af salget af hårde hvidevarer, der går igennem - og udenom - jer.
Se hvilke indsigter I får med hvilke moduler nedenfor.
Producenter og mærkeejere
Markedsfører og sælger I et produkt i én eller flere af de nævnte kategorier? Så kan I få værdifuld, basal viden om markedet, indsigt i kunderejsen, når man køber et produkt i kategorien, viden om styrkeforholdet ift. konkurrenterne samt indsigt i, hvilke kanaler der er de vigtigste for jer.
Se hvilke indsigter I får med hvilke moduler nedenfor.
Byggemarkeder
Er I et byggemarked, har I en helt særlig plads i værdikæden ift. de nævnte kategorier. I kan få værdifuld, basal viden om markedet for de enkelte kategorier, indsigt i kunderejsen, når man køber dem, viden om styrkeforholdet ift. konkurrerende byggemarkeder og andre salgskanaler samt indsigt i, hvilke brands inden for kategorierne, der står stærkest i forbrugernes bevidsthed.
Se hvilke indsigter I får med hvilke moduler nedenfor.
Specialbutikker
Er I en off- og/eller online specialbutik, der sælger én eller flere af de nævnte kategorier? I kan få værdifuld, basal viden om markedet for de enkelte kategorier, indsigt i kunderejsen, når man køber dem, viden om styrkeforholdet ift. konkurrerende specialbutikker og byggemarkeder samt indsigt i, hvilke brands inden for kategorierne, der står stærkest i forbrugernes bevidsthed.
Se hvilke indsigter I får med hvilke moduler nedenfor.
Klik igennem karussellen af grafikker herunder for at få en smagsprøve på alt det data og alle de indsigter, der ligger i Hjemmonitor©. Læs mere om de enkelte moduler og udfyld gerne interesseformularen længere nede - så sender vi dig en dummy rapport (PDF) på e-mail.
Er man flyttet eller overvejer man at flytte?
Har man renoveret eller overvejer man at renovere?
Hvad har man renoveret / overvejer man at renovere?
Har man købt det pågældende produkt?
Hvilket mærke har man købt?
Hvor har man købt produktet?
Kunderejse - hvad foretager man sig undervejs i processen?
Overvejer man at købe det pågældende produkt?
Hvilke mærker overvejer man at købe?
Hvilke mærker kender man?
Pris- og kvalitetsopfattelse - forskellige mærker
Kan man overveje at købe det pågældende produkt i et byggemarked?
Foretrukkent byggemarked
Kendskab til specialbutikker
Specialbutikker - valgkriterer
Hjemmonitor© er opbygget i forskellige moduler, der har en fast pris, så I kan tilpasse analysen og få de indsigter, I gerne vil. Derudover har I mulighed for at tilkøbe ekstra spørgsmål, som kun I får adgang til. Læs mere om modulerne her:
Spørgsmålene i grundmodulet stilles til alle svarpersoner i undersøgelsen (ca. 1.400), og I får følgende indsigter:
Køkkenmodulet er relevant for jer, hvis I markedsfører og sælger køkkener, eller hvis I sælger jeres produkter - fx hårde hvidevarer - igennem køkkenkanalen.
Spørgsmålene i køkkenmodulet stilles til ca. 200-250 svarpersoner, der har købt nyt/renoveret køkken inden for de seneste 24 mdr. eller overvejer at gøre det inden for de kommende 24 mdr.
I får følgende indsigter:
Modulet er relevant for jer, hvis I markedsfører og sælger et produkt i én eller flere af kategorierne nævnt herunder. Måske er I producent/ejer af et mærke i kategorien? Måske distribuerer/sælger I produkter i kategorien fx et byggemarked eller en specialbutik?
Spørgsmålene i modulet stilles til svarpersoner, der har købt et produkt i kategorien inden for de seneste 24 mdr. eller overvejer at gøre det inden for de kommende 24 mdr.
Produktkategorierne er:
I får følgende indsigter:
Modulet er relevant for jer, hvis I er et byggemarked, der markedsfører og sælger én eller flere af de nævnte produktkategorier, der er med i Hjemmonitor. I kan også være producent/ejer af et mærke i kategorien, der sælges via byggemarkeder.
Spørgsmålene i modulet stilles til svarpersoner, der har købt trægulve, døre, vinduer, maling og/eller havemaskiner inden for de seneste 24 mdr. eller som overvejer at gøre det inden for de kommende 24 mdr. (ca. 200-250 svarpersoner).
I får følgende indsigter:
Modulet er relevant for jer, hvis I er en større kæde/butik, der markedsfører og sælger hårde hvidevarer. I kan også være producent/ejer af et mærke inden for hårde hvidevarer.
Spørgsmålene i modulet stilles til svarpersoner, der har købt hårde hvidevarer inden for de seneste 24 mdr. eller overvejer at gøre det indenfor de kommende 24 mdr. (i alt ca. 200-250 svarpersoner).
I får følgende indsigter:
Modulet er relevant for jer, hvis I er en større kæde/butik, der markedsfører og sælger maling (farvehandel). I kan også være producent/ejer af et mærke inden for maling.
Spørgsmålene i modulet stilles til svarpersoner, der har købt maling inden for de seneste 24 mdr. eller overvejer at gøre det indenfor de kommende 24 mdr. (i alt ca. 200-250 svarpersoner).
I får følgende indsigter:
4 forskellige moduler. Hvert af modulerne er relevant for jer, hvis I er en butik/webshop, der markedsfører og sælger trægulve, døre, vinduer og/eller havemaskiner. I kan også være producent/ejer af et mærke inden for de nævnte kategorier.
Spørgsmålene i hvert af modulerne stilles til svarpersoner, der har købt det pågældende produkt inden for de seneste 24 mdr. eller overvejer at gøre det indenfor de kommende 24 mdr. (i alt ca. 100-150 svarpersoner pr. kategori).
I får følgende indsigter:
Mulighed for at stille ekstraspørgsmål - prisen pr. ekstraspørgsmål afhænger af spørgsmålet/spørgsmålstypen.
Det er kun muligt at tilkøbe ekstraspørgsmål, hvis I har købt min. én produkt- eller butikskategori.
Bemærk: Hvis I ønsker at tilkøbe ekstraspørgsmål, kræver det tilsagn fra jer senest den 8. december 2023. Hvis interessen for tilkøb af ekstraspørgsmål er stor, kan det være nødvendigt at lukke for adgangen af hensyn til afvikling af undersøgelsen - også selvom I giver tilsagn inden den 8. december 2023.
Undersøgelsens resultater leveres som standard til jer som en PowerPoint og/eller PDF grafikrapport (sendes pr. e-mail).
Ønsker I en præsentation af resultaterne, kan I tilkøbe dette for kr. 2.500 kr. Præsentationen gennemføres som standard online (fx på Teams), men bor I øst for Storebælt, kan I vælge en fysisk præsentation i stedet til samme pris.
Alle priser er excl. moms.
Dataindsamlingen starter den 8. januar 2024. Ønsker I at få ekstraspørgsmål med, skal vi have tilsagn fra jer inden den 8. december 2023.
Rapporten forventes at være klar medio februar 2024.
Du er velkommen til at tilkendegive din interesse ved at udfylde formularen herunder - det er helt uforpligtende.
Når du har udfyldt formularen, sender vi dig en e-mail med en dummy rapport på de moduler, du er interesseret i, ligesom vi tager fat i dig for at drøfte et endeligt analyse set-up på plads. Vi glæder os til at høre fra dig.
Tak for din interesse. Vi tager fat i dig hurtigst muligt på den email adresse og/eller det telefon-/mobilnummer, du har opgivet.
Oops, der skete en fejl. Prøv igen. Beklager ulejligheden.
Ideen til Hjemmonitor© er opstået, fordi Journeywise igennem en del år har lavet kunderejseprojekter og analyser for virksomheder inden for "hjem-sektoren" bl.a. producenter/distributører af trægulve, vinduer og køkkenarmaturer samt hårde hvidevare brands.
Hver gang vi har præsenteret forbrugerindsigter til sådanne virksomheder, der ofte ser på distributionsleddet, fx køkkenbutikker og byggemarkeder, som deres primære kunde, har de fået værdifulde indsigter, de kan bruge til optimering af marketing- og salgsarbejdet.
Det håber vi også vil være tilfældet for jer, hvis I køber Hjemmonitor©.
Disclaimer
Antallet af interviews med svarpersoner i de forskellige moduler er vejledende og baserer sig på indledende screening og research af ca. 1.000 svarpersoner, der bor i ejer- eller andelsbolig. I den endelige rapport kan antallet af interviews i de enkelte moduler således afvige i op- eller nedadgående retning. Enkelte spørgsmål i de forskellige moduler stilles til færre svarpersoner.
Grafikkerne i den endelige rapport kan afvige fra grafikkerne vist på denne side og i eventuelt tilsendte dummy rapporter for så vidt angår lay-out, rækkefølge mm.
All Rights Reserved | Journeywise