Marketing Automation har potentialet til at påvirke top- og bundlinie positivt – helt automatisk, i dag, i næste uge, i næste måned, til næste år. Risikoen er, at man glemmer at tage kundebrillerne på og eksekverer blindt, bare fordi man kan - det er der mange grimme eksempler på. Tænker man sig til gengæld godt om, kan Marketing Automation være utroligt smukt - for det er en fryd for øjet, når content, data og teknologi forenes i automatiserede trigger koncepter, der fungerer på tværs af kanaler og leverer relevante, personaliserede kundeoplevelser på tværs af platforme.
Vi identificerer de muligheder, I har og hjælper jer med at udvikle og eksekvere ...
Velkomst- og onboarding-programmer, der sørger for at nye kunder kommer ordentligt på plads i den nye relation med jer
Kryds- og mersalgsaktiviteter, der kapitaliserer på det uudnyttede potentiale i udvalgte kundesegmenter
Servicekoncepter, der sikrer, at I leverer stærke kundeoplevelser, og at kunderne føler sig set, hørt og forstået
Churn prevention aktiviteter, der mindsker afgangen af kunder og bibeholder værdien i kundeporteføljen.
Har I brug for det, dirigerer vi jer i retning af det rigtige Marketing Automation system og MarTech set-up.
1.
Jeres salgsproces er relativt kompleks og involverer en del touchpoints
Det er afgørende at levere relevante kundeoplevelser løbende – og i mange kanaler. Automatisering af marketing aktiviteterne kan hjælpe jer.
2.
Nye kunder researcher typisk en del, inden de tager kontakt til jer
Det er vigtigt for jer at ’lytte til data’, så I kan ’fange’ leads, når de er i markedet. Og det kræver et automatiseret marketing set-up.
3.
En del af jeres leads er ikke klar til at købe, når I første gang får kontakt til dem
I har brug for et lead nurturing program, der systematisk og automatisk holder ’lunkne’ leads til ilden med interessant og relevant content.
4.
Konverteringen kunne godt være bedre, når Salg kontakter leads
Etablér en stærk lead scoring model, der automatisk holder øje med, hvornår det er mest effektivt at sende leads til Salg. Det gi’r bedre konvertering.
5.
Content Marketing spiller en relativ stor rolle i jeres marketing strategi
Ligner I de fleste virksomheder, har I udfordringer med at matche jeres content med kunderejsen. Det kan Marketing Automation hjælpe jer med.
6.
I har for mange kunder til at have en personlig kontakt til alle
Nogle kunder er vigtigere end andre. Marketing Automation kan – i kombination med data – hjælpe jer med at bruge ’dyre’ servicemedarbejdere rigtigt.
7.
Jeres produktportefølje er bred, og der er muligheder for kryds- og mersalg
I har brug for mange ’små’ automatiserede marketingaktiviteter, der løbende høster omsætning i kundeporteføljen.
8.
Det giver mening for jer løbende at være i kontakt med jeres kunder
Jeres opgave er at identificere ’windows of opportunity’, hvor I kan være til stede. Mange af aktiviteterne kan afvikles som automatiserede triggers.
9.
I har en del kundedata, som kan bruges til personalisering
Data giver rig mulighed for at levere personlige kundeoplevelser – men automatisering er nødvendig for at reducere kompleksiteten.
10.
I kunne godt tænke jer mere indsigt i effekten af jeres marketingindsats
De gode Marketing Automation systemer kan hjælpe jer med at blive klogere på, hvad der virker – og hvad der ikke gør – og justere, før det er for sent.
Jon Miller