Kunderejsen og customer journey

Mapping af kunderejsen og marketing- og salgsarkitektur

Langt de fleste virksomheder arbejder efterhånden med et ’always on’ spor som supplement til deres ’burst’ kampagner i marketing og salg. Og heldigvis for det, for der er god logik at bygge egentlige marketing- og salgsøkosystemer, der ”blender naturligt ind i” den normale cirkulation af kunder, der er mellem forskellige brands i en given produktkategori.


De mest effektive økosystemer baserer sig på indsigt i kunderejsen / customer journey. Formuleret helt ind til benet handler det om at kunne svare på to grundlæggende spørgsmål: Hvordan ser beslutningsprocessen ud, når man skal købe et produkt i en given produktkategori? Og hvad har man behov for som eksisterende kunde i virksomheden?

“Today the primary task of CMOs is to deeply understand customer buying behaviour and intent; deeply understand the context of where someone is in their decision journey; be able to predict what they’re most likely primed to do next; and be ready to influence them at that right moment.”

The Economist Intelligence Unit, The path to 2020: Marketers seize the customer experience

Vi har mappet kunderejsen / customer journey og udviklet marketing arkitektur for bl.a.

Journeywise ApS.
Chr. VII's Alle 15
Søllerød
2840 Holte

CVR nr. 37982091
+45 24 22 43 70
kontakt@journeywise.dk
Share by: